Tvůrci

režie Tomáš Bojar

vystudoval politologii, mezinárodní vztahy a právo na Univerzitě Karlově, absolvoval zde i doktorské studium etiky. Filmové tvorbě se věnuje od roku 2003, nejprve jako scenárista a dramaturg, později jako režisér i producent.

Film Zkouška umění (2022), který natočil společně s Adélou Komrzý vyhrál prestižní mezinárodní soutěž PROXIMA na 56. MFF Karlovy Vary. V autorském tandemu s režisérem Pavlem Abrahámem vytvořili celovečerní dokumentární filmy Česká RAPublika (2008) a Dva nula (2012). Společně s režisérkou Rozálií Kohoutovou pracovali na celovečerních dokumentárních filmech FC Roma (2016) a Letní hokej (2019). V roce 2018 dokončil celovečerní dokumentární film Mimořádná zpráva a společně se Zuzanou Kirchnerovou také pětidílný dokumentární seriál Pět statečných. Jako scenárista pracoval na dokumentárním filmu Martina Marečka Dálava (2019) a je spoluautorem námětu k dokumentárnímu filmu Eriky Hníkové Každá minuta života (2021).

Jeho filmy byly uvedeny na mnoha mezinárodních filmových festivalech, mj. na MFF Karlovy Vary, Visions du Réel Nyon, BAFICI Buenos Aires, London Open City Documentary Festival, DOXA Documentary Film Festival Vancouver, Kasseler Dok Fest či Edinburgh International Film Festival. Získaly také řadu různých domácích ocenění (Cena Pavla Kouteckého, Česká radost na MDFD Jihlava, Zlatý ledňáček na Finále Plzeň, Cena Trilobit aj.) i nominací (Cena české filmové kritiky za nejlepší dokument, Český lev za nejlepší dokument).

střih Šimon Špidla

vystudoval obor kamera na Filmové škole ve Zlíně a střihovou skladbu na pražské FAMU. V roce 2011 měl premiéru jeho film Mrtvá trať, s nímž byl mj. nominován na Cenu Pavla Kouteckého 2012, získal cenu Českého rozhlasu za nejlepší zvuk na festivalu Jeden Svět 2012 a byl uveden na Mezinárodním filmovém festivalu v Rotterdamu.

Jako střihač spolupracoval s řadou předních českých filmařů, mj. s Věrou Chytilovou, Janem Němcem, Erikou Hníkovou, Martinem Řezníčkem, Lucií Královou, Adamem Oľhou, Robertem Sedláčkem či Janem Šiklem. S Pavlem Abrahámem a Tomášem Bojarem pracoval na celovečerních filmech Česká RAPublika a Dva nula, dále stříhal mj. snímek Marty Novákové Marta, oceněný jako nejlepší debut na festivalu Cottbus 2006, či film Bába (2008) režisérky Zuzany Kirchnerové, který na festivalu v Cannes v roce 2009 získal prestižní cenu Cinéfondation. Je spoluautorem celovečerního hraného scénáře Rituál (Tomáš Bojar, Ondřej Gabriel).

V posledních letech stříhal s Martou Novákovou film 8 Hlav šílenství i třídílný cyklus dokumentárních filmů Čechoslováci v GULAGu (Hlavní cena Trilobit 2018) a s Tomášem Bojarem celovečerní dokument Mimořádná zpráva (uvedeno v soutěži na Mezinárodním festivalu v Karlových Varech 2018), se Zuzanou Piussi dokumentární filmy Ukradnutý štát a Očista. S Jane Šiklem pak celovečerní esej Rekonstrukce okupace.

hudba Stroon

je pulzujícím elementem na slovenské hudební scéně už více než dekádu. Nejen díky vibrafonu, který je jeho hlavním nástrojem, ale také díky škále projektů a spoluprací, ve kterých nechává svůj rukopis.
Stroon na sebe upozornil v roce 2010 debutem Ruine Noire, které si vysloužilo velmi pozitivní ohlasy. Od té doby téměř každý rok přináší jeho alba (např. Smithereens, Triple Farewell, Impermanence) zprávu o momentálním hudebním směřování, a objevování vlastního „elektronického“ jazyka, ke kterému postupně připojoval vibrafon. Solar Preludes z roku 2016 spojily protikladné světy zkreslené kytary a vibrafonu do originální elektronické formy. Album bylo nominováno ve dvou kategoriích v rámci Radio Head Awards
Na objednávku festivalu RHA Stroon představil kompozici Songs of Concealed Amplitude psanou pro ansámbl, elektroniku a soprán. Následovala alba Vice Laboratory , Temple Timbre Embers a Überhormones (pro sbor a elektroniku) a Folklore not war (soundtrack ze stejnojmenného divadelního představení).
Velkou část jeho tvorby představuje hudba pro divadelní představení (Shift, Folklore not War), taneční divadlo (Přivázání na kolo okamžiku, Od země), seriály a filmy (Parrallel, Ikony, Kraj, Výtvarná rozcvička, Empty Spaces), němé filmy (Extáze, Dobrodružství prince Achmeda) či site-specific vystoupení (Bílá Noc, SNG), eventy (Eset Science Award) a reklamy.

zvuk Václav Flegl

je absolventem zvukové tvorby na FAMU a hudební vědy na FF UK. Působil jako stážista na Middlessex University v Londýně v oblastech sound designu, teorie a estetiky zvukového umění. Aktivně pracuje zejména v oblasti filmového a televizního zvuku. Spolupracoval na mnoha dokumentárních i hraných projektech. Založil společnost Sounderground, která se zaměřuje na produkci kvalitních filmů s důrazem na špičkovou uměleckou úroveň.
V posledních letech pracoval například na celovečerních hraných filmech Zpráva o záchraně mrtvého (Velká cena na MFF v Karlových Varech), Lidi krve, za zvuk k filmu Staříci byl nominován na Českého lva (2019). Podílel se na dokumentárním filmu Nebe oceněným Českým lvem (2021), dokumentární film Plná 6 realizoval i jako producent.

spolupráce na scénáři Marek Šindelka

vystudoval kulturologii na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy a scenáristiku a dramaturgii na FAMU. Je český spisovatel a scenárista. Jako svou prvotinu publikoval sbírku Strychnin a jiné básně, za niž obdržel Cenu Jiřího Ortena 2006. Je autorem románu Chyba, který později vyšel také v komiksové podobě. Velký čtenářský ohlas zaznamenal soubor povídek Mapa Anny. Marek Šindelka je dvojnásobným držitelem ceny Magnesia Litera za prózu. V roce 2012 ji získal za sbírku povídek Zůstaňte s námi a v roce 2017 za román Únava materiálu. Jeho zatím polední publikací je komiks Svatá Barbora, na kterém se autorsky podílel s Vojtěchem Maškem a Markem Pokorným. Jeho knihy byly přeloženy do patnácti jazyků.
Pracuje jako scenárista, spolupracuje s režiséry Michalem Nohejlem, Václavem Kadrnkou, Martinem Marečkem, Tomášem Bojarem a dalšími. Za scénář k filmu Okupace spolu s Vojtěchem Maškem obdržel Cenu české filmové kritiky a Českého lva za scénář 2021.